på 4 minuter var allt borta

var hemma från radar vi 18 tiden.
Det var en brandutbildning för de som har kort, fast jag har inte fått mitt kort än.
men jag ska få de.
Vi fick se lite kort filmer och så gick vi på rund tur i byggnaden för att se var alla nödutgångar
och brand släckare fanns.
Vi fick också släcka en brinnande docka med en brandfilt.
De var lärorikt och väldigt bra!
Lärde mig bland annat att en brand sprider sig otroligt snabbt, vi såg en film på en brand som ägt runt i USA
under en konsert. Filmen var filmad av en i publiken (filmen var IRL)
De var jätte hemskt. Det gick så snabbt. På mindre än 4 minuter så var hela lokalen övertänd.
Han som filmade hann ut, och då fick man se massa som fastnade i utgången.
Gud vad hemskt det var. Och alla skrek. 100 personer dog i den branden.
Så snabbt går det.
Efter att jag kom hem så har jag spelat piano, mycket bra piano!
nu ska jag kolla lost. (borde plugga!!!! har fan inte pluggat nåt under lovet typ, satan.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0