omskakad av känslor

Idag har varit en omskakande dag på många sätt och vis.
Inte bara pga att jag hitta en klänning på hm för 75spänn.
när jag satt foten utanför gården så är det första jag ser en vääldigt
berusad kvinna som knappt kan gå och som gråter floder.
Jag frågar hur det är med henne och hon svarar med ett kort "bra".
Jag frågar då om hon behöver hjälp med att ta sig hem och hon svarar "ring min son"
Jag får hennes mobil och ringer sonen, men inget svar får.
Jag ber henne sätta sig ner, eftersom att hon knappt kan stå rakt.
Mellan snyftningarna säger hon ring min dotter. Jag ringer hennes dotter som svarar och
säger att hon ska ringa upp om någon minut.
under tiden berättar den grovt berusade kvinnan att hennes pojkvän slår henne och att
hon aldrig ska träffa honom igen. Hon gråter och snorar jätte mycket.
Hennes dotter ringer upp och säger att hon bor i frölunda och inte kan ta sig till gamlestan nu,
hon säger också att det inte är första gången hennes mor är i detta tillstånd.
Och att jag skall lämna kvinnan där, hon hittar hem.
Det kan jag ju inte göra. Hon kan knappt stå upp rakt för fan!
Kvinnan säger att hon inte kan gå hem för att hennes nycklar är hos hennes pojkvän.
Jag säger att hon absolut inte ska gå dit och att det kanske är bäst att jag ringer polisen.
Hon säger bestämt om och om igen ring inte polisen. Buhu.
Jag har inte den blekaste aning om vad fan jag ska göra.
Efter att har ringt 112 och väntat några signaler så la jag på. Hade ingen aning om vad jag skulle säga.
Känns som att de har bättre saker för sig. Och det är nog något annat nr man ska ringa.
114 14?.. Jag vet inte.
Efter att ha rådslagit med en förbipasserande bestämmer jag mig för att dra.
om de inte var så att jag skulle på middag hos far min hade jag nog tatt med mig kvinnan hem till mig.
True story.
Så jag gav henne mitt paraply eftersom att det regnade och sa att hon inte skall gå till sin pojkvän.
Och att hon skulle sluta röka.
Gud, det var jätte hemskt. Ser framför mig hur hon sitter på alkisbänken vid olskroken om något år. Fan asså.
inte nog med det så har jag jätte dåligt samvete för att jag bara stack.
hoppas verkligen hon klarar sig.

Kommentarer
Postat av: Jonas H

Tung läsning. Oerhört jobbig situation för henne, usch vad hemskt. Men även för dig och det var mycket starkt och omtänksamt gjort Zin! Jag blev både ledsen och alldeles glad när jag läste :|

Får hoppas det går bättre för henne nu

2010-08-09 @ 00:14:50
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0