conned

I just got conned!
Åkte till västra frölunda för att kolla in jobbet jag sökt, ett el jobb.
Jag får se mig omkring i lägenheterna de jobbar i och det verkar inte vara nåt
svårt.
När jag går så säger den ansvarige att det skulle vara bra om jag snackar med
arbetsförmedlingen så att jag kan praktisera där och lära mig under tiden.
När jag sitter på vagnen så funderar jag på massa saker.
Praktiserar man så tjänar man ca 2000 i månaden. 2k för att jobba 8h, 5 dagar i veckan.
När jag kom hem så ringde jag min jobbcoach. han sa att jag ändå inte får praktisera där,
för jag har inte vart arbetslös (jag är arbetssökande!) i 3 månader.
Jag sa att jag ändå inte vill praktisera där, man vill ju ha en förnuftig lön för det man gör.
Så jag ringde den ansvarige snubben och sa som det va.
En praktik plats intressera inte mig, men jag skulle kunna tänka mig att vara lärling.
Då tjänar man 75% av den riktiga lönen.
Han lät jätte skeptisk och sa att han skulle snacka med sin kollega och sedan höra av sig.
Fy fan. Jag som sett fram emot ett jobb.
Nej, nu ska jag spela musik och sen till teen drem på arr möte och efter det till mormor.

Kommentarer
Postat av: Jonas H

Jag håller med dig till fullo, det är inget vettigt system alls med praktiksystemet. Men det är smart, för många vill inte vara utan sysselsättning och då tar de första bästa som dyker upp och så slipper de betala så mycket!

Hoppas det löser sig snart :)

2010-07-20 @ 22:51:35
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0