Sjung för allt du är värd, du vet väl att du är värd det.

Det är jobbigt när en nära person inte stöttar en.
Idag fick jag höra att mina 5 år av boxning var slöseri med tid.
För att jag slutade. Jag slutade ju för att jag tappat motivation och ville ha tid för annat.
Jag tycker absolut inte att det var slöseri med tid, jag blev stark av boxningen.
Psykiskt och fysiskt. Det fysiska har försvunnit nu, men jag kommer alltid ha med mig det psykiska.
Nu vill jag alltså lägga min tid och min energi på att komponera och skriva musik.
Detta gör jag inte för att jag vill bli världs bäst, utan för att jag älskar det.
Jag kanske inte är någon klippa, men man föds inte högst upp.
Dit får man ta sig under livets gång. Jag vill lära mig allt som går att lära sig inom musik teori.
Och det praktiska.
Jag tycker inte det är slöseri med tid.
Jag kallar det ambition.
Så det är det jag vill göra, musik. Det är drömmen. Galet eller hur?
Det kanske inte funkar men jag ska försöka.
Det är jobbigt när folk man bryr sig om inte stöttar en.
Men jag sjunger ändå.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Slöseri med tid????????!!!!!!! Är det något man tycker om att göra så är det aldrig slöseri med tid om det så handlar om att läsa eller sitta och kolla på något idiotiskt tv program! Du ska absolut hålla på med musik och jag tror på dig till 100% vill du göra det bara för att du tycker att det är kul fine, vill du bli bäst i världen fine jag tror på dig i vilket fall som helst!!!

2010-07-12 @ 14:18:39
URL: http://natalielungo.se
Postat av: Angelica

Den vägen du gått har fört dig dit du är idag!

Inget är slöseri med tid för det har gett dig insikt vad du vill göra å inte. De 5 åren ville du ju hålla på med boxning.. så det kanske var givande då

Lycka till med musiken!

2010-07-12 @ 21:28:58
URL: http://angelicc.blogg.se/
Postat av: Jonas H

Det är människorna som har sina egna mål och går sin egen väg och gör det de tycker är rätt, som i slutändan mår bäst och känner sig nöjda med vad de gjort.

Du är en av få jag känner som gör det, vilket är en stor kvalitet!

Det är bara att göra på :D

2010-07-16 @ 09:18:23
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0