nonsens

Yo!
Ja, självklart sitter jag inne på flashback och läser massa forum.
Och ja, religion är den stora  fascinationen för tillfället.
Jag har funderar på så mycket kring religion på sistone.
Om man är troende och tror på Gud, tror man då också på spöken, vampyrer och varulvar då?
Yeah, knasig jämförelse, men gör man det? För mig är det samma sak.
Förutom faktumet att väldigt många fler tror på Gud än på tex varulvar.
Och när de kommer till djupare buddism med teorier om att ALLT är en illusion, VI lever i en illusion!
Något som kan liknas med Matrix(film). Påståenden om att livet är en slags dröm(illusion), när vi sedan dör
kommer vi vakna upp ur denna dröm.
Själv blir jag fan mörkrädd när jag läser sådana saker, att världen är en illusion, shit pommes
det hoppas jag verkligen inte!
En sak som oroar mig ännu mer är att på domedagen skall Jesus återkomma och döma
alla till antingen "evigt liv" eller "evig död". Får börja förbereda mig mentalt för den eviga döden.
Undra hur det är att vara död för evigt?
idk.

Kommentarer
Postat av: Jonas H

Nu har du skapat ett inlägg som intresserar mig igen :P

Om man tror på Gud måste man inte tro på varulvar och vampyrer och sånt, men det ökar chansen, möjligheten att de finns! De kommer dock inte i en "klump" som tur är :)

Sen tycker jag inte man ska vara rädd för döden, man får ju bara uppleva det man upplevde de där miljarder åren innan man föddes, inget nytt direkt :)

Bra att man pratar om döden. Enda gången den får någon verklig kraft är när man förtränger den och skapar en rädsla.



Appropå vår lilla sammankomst går lördag alldeles utmärkt, förutsatt att vi blir klara innan tre typ, sen bär det hem för familjemiddag för mig. Den där bokhandeln måste du se! :D

2010-06-09 @ 21:56:12
URL: http://azart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0