THE ILLUMINATI AND NEW WORLD ORDER

eye
Denna bild finns på den amerikanska dollarn.
Har läst lite om illuminati som är en order grundad i Tyskland 1776.
officiellt finns inte ordern längre, dock rycktas det om att den existerar.
Jag orkar verkligen inte skriva allt jag läst, wikipedia det!
här är iaf några syften med ordern:

 

  1. Avskaffande av alla befintliga regeringar
  2. Avskaffande av allt privat ägande
  3. Avskaffande av arvsrätten
  4. Avskaffande av patriotismen
  5. Avskaffande av all religion
  6. Avskaffande av familjen
  7. Skapandet av en världsregering
Anarkistiskt fjomperi!
Och nej självklart skall man inte tro på allt man läser, man skall inte heller tro på saker man hör. Därav är jag
inte religiös.
Men tycker det är väldigt intressant läsning. Speciellt alla konspirations teorier det finns ang ordern!

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

tack fina du (:



ska färga det chokladbrunt imorgon!



är allt bra med dig?

2010-06-23 @ 00:07:00
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: angelica

Avskaffa allt! Det låter bra!

Men så länge som "vi" fortfarande åtrår pengar, egen vinning, mitt, mitt, mitt så kommer det inte ha hänt ett dugg utan bara vara ett tillfälligt på tvingat koncept.

Resultatet är fint men att avskaffa är nog inte rätt sätt. Kanske avveckla istället. Människor synsätt på ägande måste ändras innan, då kommer äganderätten försvinna naturligt.

Nackdelen med att inte känna att man är en del och äger kan ju vara all förstörelse som man tex ser på hållplatser och det "offentliga rummet"

2010-06-23 @ 08:44:36
Postat av: Zin

sv till angelica.



Ärligt talat så förstår jag inte riktigt vart du vill komma.. :P

Avskaffa allt, okej varför? Och varför skall man inte få äga saker och ting? Jag skall alltså få gå in i din lägenhet och ta prylar av dig.



New world order vill alltså inte ha någon regering för att DE vill vara en regering. De vill ha EN världs regering.

2010-06-23 @ 13:28:52
URL: http://newzin,blogg.se
Postat av: angelica

Vill väl inte komma till någon speciell plats/punkt...Tror inte på avskaffa utan avveckla (skrev jag inte det innan??)

varför ska någon vilja ta någon annans grejer om tanken kring privatägande inte finns. Då finns det heller inte "någons" grejer att ta :P

"DE vill vara regering" menar de att alla ska vara regering eller att bara dem som är med i gruppen? För om det är det sistnämnda låter det inte som anarkism.

2010-06-23 @ 22:56:07
Postat av: Zin

Hehe sant, men om saker och ting inte ägs av någon så känns det som att de kommer slut med att man tar saker och ting som tillhör någon annan. Liksom jag vill ha ett barn, jag går in i den lgh och tar ditt barn. För det är ju inte DITT barn. Om allt är allmänt, att man inte äger något och delar på allt så kommer det någon gång att fuckas... "The fittest survives" typ.

Menar inte att dom är anarkister, menar att orden i sig (meningarna) lät som anarkistiskt bullcrap.

2010-06-24 @ 15:58:20
URL: http://newzin,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0