"Värsta diktaturen på våran planet idag är USA"

Det är nästan som att jag har slutat förvåna mig över hur jävla
patetiskt landet Förenta staterna är. USA med andra ord.
Har nyss läst en artikel där det är på förslag att stifta en lag där
man kan bli dömd till livstids fängelse för att man fått missfall.
Det är i delstaten Utah som förslaget kommit upp efter att en 17 år gammal
kvinna betalt en man för att misshandla henne så att hon skulle få missfall.
Synd nog för henne, och för andra unga kvinnor i landet, så fick hon inte missfall
och detta lag förslaget kom till.
Lagen ska gälla om kvinnan gör hänsynslösa saker som kan skada fostret.
Det är självklart någon mormon (republikan!) som vill införa detta hittepå.
Jag tycker dock att vill man göra abort ska man få göra det. Självklart är jag inte för
att man ska göra det på ett onödigt smärtsamt sätt, men medicinsk abort ska vara lagligt!
End of discussion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0