vem är vän och vem är "vän"

Har märkt att jag successivt börjat ta bort folk från min facebook vänner lista.
idag tog jag bort ytterligare tre personer alla från skolan.
En går faktiskt i min klass, hehe. Undra hur hennes reaktion blir när hon ser att
vi inte är "vänner" längre.
Anledningen till att jag tog bort henne var för att jag märkte att hon är med i gruppen
"En jätte-moské på hisingen, NEJ TACK" (eller nåt heter gruppen)
Självklart har alla rätt att tycka vad man vill (Tack och lov)
men jag tycker bara det är för jävla patetiskt, de hade ju säkert inte sagt nej till en
jätte kyrka. Och idag är jag på ett lite jävligt humör så hon fick ryka från min lista.
Fler kommer definitivt försvinna, det är så många jag inte fattar varför jag har på den listan.
Massa från skolan som jag inte ens snackar med, och då är vi ju faktiskt inte vänner.
Hörde några min engelska grupp snacka om deras facebook vänner lista.
På dom lät det som att man var cool ju fler vänner man hade. Men då är ju frågan
hur många av dessa personer som verkligen är ens vänner.
Självklart har man ju barndoms vänner som man inte längre umgås med på listan, för att
hålla kontakten. Men jag har fan massa från min gamla skola som jag inte ens pratat med, ever.
Fler kommer ryka. punkt.

Kommentarer
Postat av: Jonas H

Mm, jag håller med dig. Har alltid undrat hur folk kan ha 600 vänner på facebook och ändå bara prata med 100 av dem, meningslöst? Det är som du säger att vissa känner att det ger "status" att ha många vänner på facebook, men den inställningen är det bara att pissa på ^_^ Så rensa på du, det är modigt och bra och satsa på dina riktiga vänner - det håller bäst i längden!

2010-03-23 @ 08:54:19
URL: http://azart.blogg.se/
Postat av: Natalie

Hahaha fet är du Zin! :D

2010-03-24 @ 01:15:01
URL: http://natalielungo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0